حسابداري حقوق و دستمزد چيست?

سامانه آنلاين تاريخ يار

حسابداري حقوق و دستمزد چيست?

۲۱ بازديد

 همه افرادي كه به دنبال كار مناسب هستند در واقع هدف اصلي شان كسب در آمد است. مسئله حقوق و دستمزد، هم براي كساني كه به دنبال كار هستند، هم براي كساني كه در پي يافتن نيروي كار از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. محاسبه حقوق و دستمزد، عوامل تعيين كننده، قوانين حاكم بر حقوق و دستمزد، چگونگي محاسبه آن و … از مواردي است كه با خواندن اين مقاله مي­توانيد با آن آشنا شويد. حقوق مبلغي است كه هر بنگاه اقتصادي موظف است بابت انجام فعاليت هاي نيروي كار پرداخت كند. در واقع حقوق و دستمزد، سهم نيروي كار در توليد كالا يا ارائه خدمات است. حقوق و دستمزد، مبلغي است كه براي انجام كاري مشخص و در زمان مقرر، پرداخت مي­شود. دو فاكتور مهم در تعيين ميزان حقوق و دستمزد، كيفيت و كميت كار است.

تفاوت ميان حقوق و دستمزد:
حقوق: معمولا در قبال كار انجام شده توسط كاركنان اداري پرداخت مي شود. مبالغ حقوق مطابق با قرارداد كاري است كه ميان كارگر و كارفرما بسته مي شود و به صورت ماهانه پرداخت مي شود.

دستمزد: هزينه ­اي است كه مبناي آن ساعت كاري است و به صورت حق الزحمه و طبق ساعت كاري انجام شده، پرداخت مي­شود. دستمزد در واقع نوعي پرداخت است كه به كارگران از ماهر تا ساده پرداخت مي شود.

چگونگي محاسبه حقوق و دستمزد:
براي محاسبه حقوق و دستمزد عوامل زيادي دخيل هستند از جمله قراداد اوليه اي كه ميان كارفرما يا مسئول مربوطه با كارگر يا كارمند اداري بسته مي شود. حقوق و دستمزد جزو هزينه هاي شركت محسوب مي شود كه در دفتر كل و دفتر روزنامه بايد ثبت شود.

براي داشتن يك تقويم آنلاين يا تبديل تاريخ ميلادي به شمسي هاي خود كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.