آرشیو مرداد ماه 1400

سامانه آنلاين تاريخ يار

ثبت اسناد و املاك را بهتر بشناسيم

۲۳ بازديد

 بطوركلي همانگونه كه از نام اين نهاد قانوني كه زيرمجموعه قوه محترم قضائيه مي باشد مشخص گرديده، كليه امورمربوط به ثبت اسناد واملاك كشور از وظايف اين اداره مي باشد عمده اموري كه دراين نهاد انجام مي گردد و متقاضيـان مختلف براي انجام اين موارد بـه اداره ثبت اسناد واملاك مراجعه مي نمايند درذيل بـه تفكيك اعلام مي گردد و درخاتمه براي آشنائي با چگونگي انجام كارها در اين اداره فرمهاي درخواست تعدادي از اموري كــــه درشرح وظايف ثبت اسناد واملاك بــوده و مورد نياز متقاضان مي باشد جهت راهنمايي اعلام مي گردد. براي ثبت و طبقه بندي و مديريت بهتر اسناد و مدارك استفاده از نرم افزار هاي سازماني مانند نرم افزار اتوماسيون آنلاين، دبيرخانه، بايگاني آنلاين و… پيشنهاد مي شود. در ادامه اين مطلب از سايت يار با ما همراه باشيد تا علاوه بر كسب اطلاعات در خصوص اسناد و املاك، تقويم آنلاين، وبينار رايگان، تبديل هاي تاريخ و ... را هم دريافت نماييد. 

 
عمده اموري كه انجام آن درعهده اداره ثبت بشرح ذيل مي باشد:
صدوراسناد ملكي
تعويض اسناد مالكيت كه به دلائل مختلف از انتفاع ساقط گرديده است ماننــــد: ريختن جوهرروي مندرجات سند، آب ريختگي روي سند و…
صدور متمم الصاقي سند مالكيت بدليل پرشدن ستونها
درخواست نقشه ثبتي
درخواست اجراي ماده 45 (در موارديكه دراثرتعريض گذر، متراژ ملك تغيير مي يابد، متــراژ مندرج در سند نيز مي بايستي تغيير يابد) اين ماده قانوني ناظر بر مطلب فوق مي باشـــد
درخواست اصلاح حدود اربعه (در موارديكه ملك مجاور بدليل طرحهاي شهري تبديل به گذر مي گردد، مندرجات حدود اربعه مي بايستي تغيير يابد)
اجراي ماده 147 و148 (درموارد بخصوص، سند مالكيت رسمي براي مبايعه نامه هاي قبل از سال 1370 خورشيدي صادر مي گردد) بديهي است براي اعمال اين قانون شرايط ويژه ومختلفي مي بايستي رعايت گردد.
اجراي ماده 149 (اجراي اين ماده زماني مورد نياز مي باشد كه مندرجات سند مالكيـت بهر دليل با وضـع موجود تطبيق نمي نمايد )
انجام افراز املاك مشاع
نصب مجدد سرب پلمب روي جلد سند مالكيت
انجام ثبت املاك با هر نوع كاربري
آگهي تحديد حدود اختصاصي
انجام صدور سند ملكيت
تبديل سند مالكيت افراد متوفي به نام وراث قانوني (صدور سند مالكيت وراث قانوني)
انجام صدور صورتمجلس تفكيكي براي املاكي كه پايانكار ساختمان بـراي آنها صادر گرديده است
صدور سند مالكيت براساس تنظيم تقسيم نامه
تبديل اسناد مالكيت مشاعي به يك جلد سند
انجام تمامي امور ثبت شركتها ومالكيتهاي صنعتي
اجراي اسناد رسمي لازم اجرا
براي انجام كارهاي فوق مي بايستي فرمهاي درخواست مربوطه را تكميل نمــود در ذيل نمونه فرم هاي درخواست ،جهت سهولت كاربران ايران فايل مكتوب و ارائه مي گردد تا شما عزيزان در زمان مراجعه به اداره ثبت در زمان انجام امور صرفه جويي نمائيد.
براي تبديل تاريخ ميلادي به شمسي يا تاريخ ميلادي روز كافيست وارد سايت يار شويد.
براي خواندن ادامه اين مطلب از سايت يار كافيست اينجا كليك كنيد.

تنظيم دستور جلسه براي جلسات

۲۰ بازديد

 

مقاله­ جلسات مؤثر، هدف يك دستور جلسه و چگونگي تنظيم آن را در برمي‌گيرد، همچنين مقاله­ نقش دبير جلسه شرح مي‌دهد كه طرح دستور جلسه كاري است كه معمولاً توسط رئيس جلسه و دبير جلسه انجام مي‌شود.

دستور جلسه چيست؟
در ساده‌ترين تعريف، دستور جلسه، فهرستي از موارد موردبحث در جلسه را ارائه مي‌دهد و بايد شامل موارد زير باشد:

هدف جلسه؛ و ترتيب موارد موردبحث، به‌طوري‌كه جلسه به هدف خود برسد. اين متن در انتها صورت‌جلسه را تشكيل مي‌دهد.

دستور جلسه ممكن است تا حدودي شامل جزئيات باشد و اغلب حاوي زمان موردنياز براي هر مورد است.

دستور جلسه ابزاري براي تمام شركت‌كنندگان در جلسه است و تنها به رئيس و دبير جلسه محدود نمي‌شود. همچنين، در طول جلسه و پس‌ازآن كاربردهاي متنوعي دارد.

اين كاربردها شامل موارد زير هستند:

به افراد كمك مي‌كند تا تصميم بگيرند كه آيا آن‌ها نياز به حضور در جلسه دارند يا خير. با تعيين آنچه موردبحث قرار خواهد گرفت و مدت‌زمان بحث، شركت‌كنندگان متوجه خواهند شد كه آيا حضور آن‌ها براي اين بحث حياتي است و برعكس، آيا بحث براي آن‌ها ضروري است. سپس آن‌ها مي‌توانند آگاهانه تصميم بگيرند كه در جلسه حضور داشته باشند و يا به‌صورت كتبي يا از طريق شركت‌كننده ديگري مشاركت خود را نشان دهند.

به دعوت‌شدگان كمك مي‌كند براي جلسه آماده شوند. همچنين به آن‌ها اجازه مي‌دهد تا بدانند كه چه چيزي موردبحث قرار خواهد گرفت و پيش از جلسه در مورد آن­ فكر كنند. آن‌ها همچنين مي‌توانند اطلاعات ضروري را به‌منظور همكاري مؤثر در جلسه تهيه كنند.

براي جلسه يك ساختار فراهم مي‌كند. بدان معني كه اگر فردي از موضوع خارج شود، به‌سرعت و به‌راحتي مي‌توان وي را به موضوع اصلي بازگرداند.

به‌طور مشابه، صورت‌جلسه اين امكان را فراهم مي‌كند تا رئيس، جلسه را كنترل كند. يك دستور جلسه­ زمان‌بندي‌شده به‌ويژه براي اين امر بسيار مفيد است، زيرا رئيس جلسه مي‌تواند در صورت نبود زمان كافي بحث بعدي را شروع كرده و از شركت‌كنندگان درخواست كند تا در صورت لزوم بحث را خودشان بعداً ادامه دهند.

براي تبديل تاريخ هاي ميلادي به شمسي يا تاريخ آنلاين امروز كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تعيين اهداف بزرگ مهم است

۲۳ بازديد

برخي استدلال مي كنند كه تعيين و پيگيري “اهداف بزرگ” ممكن است براي كسب و كارها چندان مناسب نباشد- چون در اين شرايط هميشه ممكن است نتوانيم به اين اهداف برسيم و از دستيابي به آنها باز بمانيم. اين كه تيم شما با تمام قوا به دنبال تحقق اهداف باشد اما نتواند به آنها دست پيدا كند، مي تواند روي روحيه آنها تاثير منفي داشته باشد. قطعا شرايط براي مديران به خصوص مديران جديد اين تيم ها هم بهتر نخواهد بود و در برخي موارد ممكن است آنها را از شركت اخراج كنند. سازمان هايي كه معمولا با ريسك و خطر مخالفند، ترجيح مي دهند به يك هدف متوسط برسند و موفق به نظر بيايند تا اينكه يك هدف بسيار بزرگ داشته باشند و قادر نباشند آن را نهايي كنند. البته در اين ميان مديراني هم هستند كه به طور كلي از تعيين اهداف و مديريت تغييرات گريزانند و از انجام آن شانه خالي مي كنند.

3 دليل براي تعيين اهداف بزرگتر

پيگيري اهداف بزرگ مهمتر از دستيابي به آنهاست. تجربه اي كه تيم شما در راه دستيابي به اين اهداف كسب مي كند ارزش تعيين و پيگيري اهداف بزرگ را دارد؛ حتي اگر در مسير خطاهايي هم اتفاق بيافتد. مديريت كردن اموردر قالب هاي سازماني و شركت ها، عملكرد تيم ها براي رسيدن به اهداف بزرگ شركت مهم است. در همين زمينه نرم افزار هايي مانند مديريت كار، تقويم آنلاين و… توليد شده اند تا ميزان راندمان مثبت افراد تيم را افزايش دهند.

اهداف بزرگ تصور ما در مورد آنچه ممكن است را تغيير مي دهند

وقتي هدف بزرگي را تعيين مي كنيم، براي دستيابي به آن، برنا ريزي مي كنيم. تعيين اهداف بزرگ باعث ايجاد تمركز و همكاري بيشتر در يك تيم مي شود و آنها را مجبور مي كنند تا به دنبال راه حل هاي خلاقانه باشند و قادر باشند كارهايي را انجام دهند كه در شرايط عادي هرگز تصور انجام آن را نيز نداشتند. اين اتفاق باعث مي شود عملكرد افراد به طرز چشمگيري بهبود پيدا كند زيرا در غير اين صورت قادر به دسترسي به اهدافشان نخواهند بود. در واقع تعيين اهداف بزرگ مي تواند به عنوان يك مكانيسم براي تحريك پيشرفت عمل كند.

اهداف بزرگ ما را وادار به آزمايش و يادگيري سريع مي كنند

تعيين اهداف بزرگ، ما را مجبور مي كند تا فرضيه ها و راهكارهاي مختلف را امتحان كنيم و البته گاهي اوقات هم مرتكب اشتباه شويم – همه اين اتفاقات تنها در حالتي اتفاق مي افتند كه ما خودمان را تحت فشار قرار دهيم تا به يك هدف بزرگ و جاه طلبانه برسيم.در مسير تلاش براي رسيدن به اهداف بزرگ است كه متوجه خطاهاي خود مي شويد و تصميم مي گيريد، كدام گزينه ها را در آينده نبايد امتحان كنيد و يا نياز است روي كدام گزينه ها بيشتر سرمايه گذاري كنيد.

وقتي كار سخت باشد، بهترين خود را ارائه مي دهيد

موقعيت هاي دشوار و محدوديت هايي مانند ددلاين ها افراد را مجبور مي كند تا بيشتر تلاش كنند و براي مقابله با چالش هاي مختلف آماده شوند. محدوديت ها به شما كمك مي كنند تا روي مهمترين نكات و وظايف متمركز شويد و بهترين خود را به نمايش بگذاريد.

براي تاريخ شمسي به ميلادي تاريخ هايتان و تاريخ دقيق امروز كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

تفاوت بايگاني و آرشيو

۲۲ بازديد

 قفسه نگهداري زونكن‌ها :

بايگاني يا آرشيو (به فرانسوي: Archive)‏ به كليه سوابق واسناد و مدارك عمومي يا تاريخي كه توسط دولت يا يك سازمان دولتي يا اداره يا موسسه و يا تاسيساتي از اين قبيل نگهداري مي‌شود و نيزاسناد و مداركي كه خانواده يا فرد در ارتباط با كار خود تهيه و يا دريافت مي‌كند و آن‌ها را تحت نظر خود محافظت يا نگهداري مي‌نمايد، گفته مي‌شود.

تاريخچه آرشيو :

از زماني كه بشر توانست مدارك مربوط به زندگاني و فعاليت‌هاي اقتصادي و نيز جزئياتي از زندگي شخصي خود را برروي مواد و اجسام با دوام ثبت كند. و در مكاني گرد آورد، آرشيو به وجود آمد.

تفاوت بايگاني و آرشيو :

بايگاني تحت وب به تعداد سازمان‌ها وجود دارد و اسناد آن معمولاً در معرض نقل و انتقال و تحويل است.

اسناد بايگاني ارزش‌هاي متفاوتي دارند و گاه ارزش خود را از دست مي‌دهند.

اسناد بايگاني براي انجام امور سازماني و جاري است.

بايگاني بستر و خاستگاه اسناد آرشيوي است، در حالي كه عكس آن صحيح نيست.

بايگاني خاص امور دفتري و سازماني است.

در حالي كه اسناد آرشيوي اين مشخصات را داراست:

  • عصاره و چكيده بايگاني ها و مكاتبات اداري است.
  • ارزش نگهداري دارد.
  • معمولاً مربوط به امور جاري نيست و مشمول گذشت زمان مي‌گردد.

براي تبديل شمسي به قمري تاريخ هايتان يا تبديل تاريخ امروز شمسي  كافيست وارد سايت يار شويد. 

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تفاوت بايگاني و آرشيو

۲۰ بازديد

 قفسه نگهداري زونكن‌ها :

بايگاني يا آرشيو (به فرانسوي: Archive)‏ به كليه سوابق واسناد و مدارك عمومي يا تاريخي كه توسط دولت يا يك سازمان دولتي يا اداره يا موسسه و يا تاسيساتي از اين قبيل نگهداري مي‌شود و نيزاسناد و مداركي كه خانواده يا فرد در ارتباط با كار خود تهيه و يا دريافت مي‌كند و آن‌ها را تحت نظر خود محافظت يا نگهداري مي‌نمايد، گفته مي‌شود.

تاريخچه آرشيو :

از زماني كه بشر توانست مدارك مربوط به زندگاني و فعاليت‌هاي اقتصادي و نيز جزئياتي از زندگي شخصي خود را برروي مواد و اجسام با دوام ثبت كند. و در مكاني گرد آورد، آرشيو به وجود آمد.

تفاوت بايگاني و آرشيو :

بايگاني تحت وب به تعداد سازمان‌ها وجود دارد و اسناد آن معمولاً در معرض نقل و انتقال و تحويل است.

اسناد بايگاني ارزش‌هاي متفاوتي دارند و گاه ارزش خود را از دست مي‌دهند.

اسناد بايگاني براي انجام امور سازماني و جاري است.

بايگاني بستر و خاستگاه اسناد آرشيوي است، در حالي كه عكس آن صحيح نيست.

بايگاني خاص امور دفتري و سازماني است.

در حالي كه اسناد آرشيوي اين مشخصات را داراست:

  • عصاره و چكيده بايگاني ها و مكاتبات اداري است.
  • ارزش نگهداري دارد.
  • معمولاً مربوط به امور جاري نيست و مشمول گذشت زمان مي‌گردد.

براي تبديل شمسي به قمري تاريخ هايتان يا تبديل تاريخ امروز شمسي  كافيست وارد سايت يار شويد. 

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تفاوت توليد ناخالص داخلي با ملي

۲۳ بازديد

 هر چند توليد نا خالص ملي، شباهت بسياري از ديدگاه عملي و نظري با توليد نا خالص داخلي دارد، با اين وجود داراي تفاوت هايي نيز مي باشند كه در اين مقاله بيان مي شوند پس در ادامه از ما غافل نشويد. 

تفاوت توليد نا خالص داخلي با ملي:
تفاوت توليد نا خالص داخلي با توليد نا خالص ملي از آنجايي مي باشد كه هر زمان تعداد شركت هايي كه در مالكيت خارجي هاست و در داخل كشور به توليد كالا مشغول باشند، و يا اين كه در مالكيت اتباع كشور مذكور باشند.
توليد نا خالص داخلي:
توليد نا خالص داخلي (Gross Domestic Product) يا به اختصار (GDP) شامل تمام كالا ها و خدماتي مي باشد كه توسط تمام مردم و شركت هاي واقع در يك كشور توليد مي شود. اين نوع توليد، بهترين روش براي سنجش ميزان رشد يا ركود اقتصاد يك كشور شناخته شده است.
انواع توليد نا خالص داخلي:
براي سنجش توليد نا خالص داخلي يك كشور، روش هاي زياد و متنوعي وجود دارد كه هر كدام از اين روش ها داراي كاربرد هايي هستند. در زير به انواع توليد نا خالص داخلي اشاره شده است.
توليد نا خالص داخلي اسمي:
براي درك اين موضوع، فرض كنيد در سال ۲۰۱۵ م، توليد نا خالص داخلي آمريكا برابر با ۱۸ تريليون دلار بوده است. اين رقم نشانگر ميزان اسمي توليد نا خالص داخلي كشور مذكور مي باشد. دليل اين است كه اين برآورد خام مي باشد و افزايش قيمت در آن تاثير داشته است. در كشور آمريكا، سازمان تحليل آمار هاي اقتصادي كه به اختصار به آن (BEA) گفته مي شود، در مدت زمان هر سه ماه از سال، اين برآورد را انجام مي دهد و پس از كسب اطلاعات جديد، به بررسي نتايج آن مي پردازند.
توليد نا خالص داخلي واقعي:
زماني كه اقتصاد يك كشور بخواهد خروجي هاي هر سال را با هم مقايسه نمايد، لازم است كه تاثير تورم را از محاسبات خود پاك كند. براي انجام اين كار لازم است كه توليد نا خالص داخلي واقعي محاسبه شود كه در آن از شاخص ضمني قيمت استفاده مي گردد. نكته: اين شاخص نشان دهنده اين است كه قيمت ها نسبت به سال پايه تا چه ميزان تغيير كرده اند. سپس با ضرب شاخص ضمني قيمت در توليد نا خالص داخلي اسمي، توليد نا خالص داخلي واقعي به دست مي آيد. در نتيجه اين محاسبات ۳ نكته زير مورد توجه قرار مي گيرد: درآمد شركت ها و افراد خارج از كشور در محاسبات وارد نمي شوند. 
براي تبديل شمسي به قمري يا تاريخ به ميلادي تنها كافيست وارد سايت يار شويد. 
براي خواندن اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

حسابداري حقوق و دستمزد چيست?

۲۰ بازديد

 همه افرادي كه به دنبال كار مناسب هستند در واقع هدف اصلي شان كسب در آمد است. مسئله حقوق و دستمزد، هم براي كساني كه به دنبال كار هستند، هم براي كساني كه در پي يافتن نيروي كار از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. محاسبه حقوق و دستمزد، عوامل تعيين كننده، قوانين حاكم بر حقوق و دستمزد، چگونگي محاسبه آن و … از مواردي است كه با خواندن اين مقاله مي­توانيد با آن آشنا شويد. حقوق مبلغي است كه هر بنگاه اقتصادي موظف است بابت انجام فعاليت هاي نيروي كار پرداخت كند. در واقع حقوق و دستمزد، سهم نيروي كار در توليد كالا يا ارائه خدمات است. حقوق و دستمزد، مبلغي است كه براي انجام كاري مشخص و در زمان مقرر، پرداخت مي­شود. دو فاكتور مهم در تعيين ميزان حقوق و دستمزد، كيفيت و كميت كار است.

تفاوت ميان حقوق و دستمزد:
حقوق: معمولا در قبال كار انجام شده توسط كاركنان اداري پرداخت مي شود. مبالغ حقوق مطابق با قرارداد كاري است كه ميان كارگر و كارفرما بسته مي شود و به صورت ماهانه پرداخت مي شود.

دستمزد: هزينه ­اي است كه مبناي آن ساعت كاري است و به صورت حق الزحمه و طبق ساعت كاري انجام شده، پرداخت مي­شود. دستمزد در واقع نوعي پرداخت است كه به كارگران از ماهر تا ساده پرداخت مي شود.

چگونگي محاسبه حقوق و دستمزد:
براي محاسبه حقوق و دستمزد عوامل زيادي دخيل هستند از جمله قراداد اوليه اي كه ميان كارفرما يا مسئول مربوطه با كارگر يا كارمند اداري بسته مي شود. حقوق و دستمزد جزو هزينه هاي شركت محسوب مي شود كه در دفتر كل و دفتر روزنامه بايد ثبت شود.

براي داشتن يك تقويم آنلاين يا تبديل تاريخ ميلادي به شمسي هاي خود كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

برون سپاري خدمات حسابداري

۲۳ بازديد

 دفاتر حسابداري هر شركت، نشان مي دهند كه آن شركت چقدر ماليات بايد پرداخت كند و اين موضوع، مهمترين دليل براي پرداختن به مسائل حسابداري آنلاين و مالي شركت ها به شمار مي رود. براي كاهش سطح پيچيدگي اين كار، بهتر است پرونده هاي شركت را از طريق منابع خارجي، حسابداري كرد كه داراي مزايايي مي باشد و در ادامه شرح داده مي شوند.

تعريف برون سپاري حسابداري:
به قراردادي مي گويند كه بين كارفرما و پيمانكار (شركت خدمات حسابداري ) بسته مي شود. اين قرارداد مبني بر انجام عمليات و فرآيندهاي حسابداري تحت وب كارفرما بوده كه در مدت زمان مشخصي توسط پيمانكار بايد صورت گيرد. خدمات برون سپاري را مي توان درون شركت كارفرما يا بيرون از آن انجام داد.در اين زمينه سازمان ها مي توانند علاوه بر نرم افزار حسابداري، از نرم افزار هاي ديگري مانند اتوماسيون اداري و دبيرخانه آنلاين استفاده كنند.
دلايل برون سپاري:
از جمله دلايلي كه مي توان براي انجام برون سپاري به آنها اشاره كرد، موارد زير هستند كه به شرح آنها پرداخته مي شود:
كاهش هزينه
با توجه به افزايش روز به روز هزينه نيروي كار و مواد اوليه و همچنين رقابت تنگاتنگ موجود در بين جامعه، كارفرما مجبور مي شود كه سطح هزينه ها را پايين بياورد كه يكي از راه هاي كاهش هرينه هاي شركت، استفاده از برون سپاري مي باشد.
كمبود منابع
كمبود كارمندان داراي دانش و مهارت بالا، كمبود مواد خام و كمبود نيروي كار با تجربه و… باعث برون سپاري خدمات مي گردد.
انعطاف پذيري
تغيير در نيازهاي فصلي، باعث تحميل نيازهاي مختلفي به كارفرما و شركت مي شود كه مي توان در قرارداد هاي برون سپاري، آنها را مد نظر گرفت.
هماهنگي با هسته اصلي شركت
براي تمركز بيشتر روي كارهاي اصلي كارفرما، نياز است برخي از كارهاي شركت برون سپاري شود.
در اخر هم براي داشتن يك تقويم آنلاين يا تبديل تاريخ خاطرات خود مي توانيد وارد سايت جذاب يار شويد و لذت ببريد.
براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب اينجا كليك كنيد.

 

تست هوش كتل

۲۵ بازديد

 يكي از بزرگترين اعتراضاتي كه به آزمون هاي هوش مشهور مانند استنفورد باينت و وكسلر وارد مي شود، اين است كه با توجه به سوالات تجربي و زباني كه درون خود دارند، از نظر فرهنگي جانبدارانه هستند. به منظور ايجاد يك تست هوش كه فارغ از تاثيرات عوامل فرهنگي باشد، دكتر ريموند كَتِل، آزمون هوش مستقل از فرهنگ كتل را طراحي كرد. او كار خود در زمينه اندازه گيري ضريب هوشي را در 1920 شروع كرد و در سال 1930 اولين نسخه از نتيجه زحمات خود را منتشر كرد. و در سال 1940 نيز نسخه اي از تست هوش كتل كه براي كودكان تهيه شده بود را ارايه كرد. در سال 1944 و 1961 نيز اين آزمون هوش دستخوش تغييراتي در ترتيب سوالات، ميزان سختي آن ها و همين طور فرمت شان شد.

آزمون هوش كتلي كه در حال حاضر وجود دارد در واقع ويرايش سوم از اين آزمون است كه با عنوان CFIT III معرفي مي شود. اين تست قابليت برگزاري به صورت انفرادي و گروهي را به طور همزمان دارد. تست هوش آنلاين كتل سه سطح و مقياس اندازه گيري دارد. سطح اول شامل 8 آزمون بوده و سطوح دوم و سوم هر كدام شامل 4 آزمون هستند. هر فرد نمي تواند در همه اين سطوح امتحاني كتل شركت كند؛ به اين دليل كه اساس و پايه هر سطح از آزمون را سن افراد و ميزان توانايي هاي فردي آن ها تشكيل مي دهد.

مقياس 1: براي كودكان 4 تا 8 سال و افرادي كه معلوليت ذهني دارند

مقياس 2: براي كودكان 8 تا 14 سال و همين طور افراد بزرگسال معمولي

مقياس 3: براي نوجوانان 14 به بالا و همين طور بزرگسالان باهوش

آزمون هوش كتل مقياس ۲

آزمون هوش كتل مقياس 2 داراي دو فرم A و B است. فرم A شامل 50 سوال و فرم B شامل 46 سوال است. نحوه برگزاري آزمون مقياس 2 به دو روش است؛ به اين صورت كه مي توان به ازاي فرم A و B به طور جداگانه امتحان گرفته شود يا اينكه يك آزمون تركيبي با مدت زمان طولاني تر برگزار شود. اين نوع از تست هوش كتل شامل سوالاتي از سري ها، طبقه بندي ها و ماتريس ها است. بخش سري ها شامل 12 سوال و 3 دقيقه زمان پاسخگويي است. در اين نوع سوالات بايد الگوريتم بين تصاوير را تشخيص داده و تصوير مناسب را انتخاب كنيد. بخش طبقه بندي شامل 14 سوال و 4 دقيقه زمان پاسخگويي است و شما از بين تصاوير موجود بايد گزينه متفاوت و متمايز از بقيه اَشكال را تشخيص دهيد. بخش ماتريس ها نيز مانند سري ها ست و در 3 دقيقه زمان بايد به 12 سوال آن پاسخ دهيد. در آخر نيز بايد به 8 سوال آخر آزمون به اين صورت پاسخ دهيد كه گزينه مرتبط با تك شكل موجود در سوال را پيدا كنيد.

نحوه نمره دهي تست هوش كتل

آزمون مستقل از فرهنگ و زبان كتل، در نحوه نمره دهي نيز از همتايان خود متمايز است. در حالي كه اكثر آزمون هاي هوش از انحراف معيار 15 و همين طور متوسط 100 براي تعيين ضريب هوشي استفاده مي كنند، انحراف معيار در آزمون IQ كتل برابر با 24 است. پس اگر در تست هوش هاي ديگر ضرايب هوشي متوسط افراد جامعه بين 85 تا 115 قرار مي گرفت، در آزمون كتل ضريب هوشي متوسط جامعه در بازه 76 تا 124 قرار مي گيرد. براي پر كردن فرم استخدام در برخي سازمان ها، آزمون كتل مي تواند آپشن مثبتي براي استخدامي باشد.

معيار سنجش هوش در آزمون IQ كتل چيست؟

دكتر كتل هوش انسان را به دو نوع هوش كريستالي و هوش مايع تقسيم بندي مي كند. هوش كريستال، هوشي ست كه از تجربيات فردي و حافظه كلامي نشأت مي گيرد. درضمن توانايي تحصيل و آموزشي نيز، نمايانگر اين نوع از هوش (هوش كريستال) است. اما در طرف ديگر، هوش مايع با عنوان توانايي هاي بيولوژيكي در كسب دانش و حل مسايل است. بنابراين تست هوش كتل، از طريق اندازه گيري سرعت استدلال، استدلال مقايسه اي، استدلال سه بعدي و فضايي -كه مستقل از فرهنگ و زبان هستند- بر روي هوش مايع تمركز مي كند.

براي داشتن يك تقويم ميلادي به شمسي يا تاريخ امروز به ميلادي كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

 

تراز آزمايشي حسابداري

۲۲ بازديد

 تحولات متنوع و چشمگير فن‌آوري ارتباطات و ابزارهاي آن در دهه‌هاي اخير به تغيير مفهوم ارتباطات سازماني و ورود مفاهيم جديد مانند اتوماسيون اداري در عرصه ديوان سالاري و بوروكراسي‌هاي اداري منجرشد و تا آنجا پيش رفت كه به مذاق مردم خوش آمد. توسعه فناوري اطلاعات و ابزارهاي آن، توقعات و انتظارات مردم و ارباب‌رجوع‌هاي سازماني را به شدت بالا برده است. آنها توقع دارند خدمت مورد نياز خود را از منظر روش انجام كار با بهترين كيفيت و با كمترين هزينه و صرفه‌جويي زماني، دريافت كنند.

تحولات عرصه فناوري همين تغييرات و دگرگوني‌ها را در عرصه تعاملات بين سازماني نيز به دنبال داشته است. امروزه و به دنبال گسترده‌تر شدن مفهوم اتوماسيون اداري و ابزارهايش، ايجاد روشي مكانيزه براي تبادل الكترونيكـي مكاتبـات بـين سازمان‌ها و نهادهاي مختلف، نيازي جدي و اساسي محسوب مي‌شود. فراموش نكنيم كه در حال حاضر ارزش ارتباطات الكترونيكي در دسترسي سريع به اطلاعات نيست؛ بلكه توانايي آن براي تسهيل ارتباطات است. اين همان نگاه اصلي است كه شركت چارگون در مجموعه نرم‌افزاري ديدگاه به مفهوم اتوماسيون اداري داشته و تلاش كرده است تا آسان‌ترين و امن‌ترين راه براي ايجاد ارتباط بين سازمان‌هاي مشتري و مردم و سازمان‌ها و نهادها با يكديگر را ايجاد كند. پس در ادامه اين مطلب از سايت يار كه يك سايت تقويم انلاين مانند تقويم دات كام است با ما همراه باشيد. 

اتوماسيون اداري ديدگاه از بستر وب تا موبايل
سيستم‌هاي اطلاعاتي كارآمد و يكپارچه كه همه فعاليت‌ها و وظـايف يـك سـازمان را پوشـش دهند، متقاضيان فراواني يافته است؛ چراكه انتخاب اين سيستم‌ها افزايش قابليت‌هاي سازماني، بهبود عملكرد، تصميم‌گيري بهتـر و دستيابي به مزيت رقابتي را براي سازمان‌هاي بهره‌بردار ايجاد مي‌كنند. در انتخاب چنين سيستم‌هايي توجه به دو ويژگي مهم يعنـي تسهيل امور و توسعه ارتباطات بيشترين تاثيرگذاري را دارند.
در مجموعه نرم‌افزارهاي اتوماسيون اداري ديدگاه نيز با اتكا برهمين ۲ اصل، تلاش شده است تا علاوه بر پشتيباني كامل از فرآيندها و تعاملات سازماني و سهولت در توليد و گردش نامه‌ها و مكتوبات اداري، ساير مفاهيم و فرآيندهاي مرتبط به حوزه اتوماسيون اداري آنلاين از سطح مديران تا مراجعين به سازمان پوشش داده شوند. از سوي ديگر اين مجموعه نرم‌افزاري با اتكا به دو نرم‌افزار كارها و نرم‌افزار جلسات، راهكاري موثر براي مديريت كارهاي تيمي و گروهي از سوي مديران،‌ برگزاري جلسات بهينه و مديريت زمان و افزايش بهره‌وري سازماني را ارائه كرده است.
از سوي ديگر، بهره‌گيري از ابزارها و سرويس‌هاي معمول حوزه اتوماسيون اداري شامل فكس، ايميل، ‌پيامك، ECE و LINK براي ايجاد ارتباط درون سازماني و تعاملات بيرون سازمان نيز در اين مجموعه نقش محوري دارند. اين ابزارها علاوه براينكه ارتباطات دروني و بروني سازماني را سريع‌تر، دقيق‌تر و ارزان‌تر كرده‌‌اند، مفهوم ارتباطات در هر كجا و هر زمان را نيز عينيت بخشيده‌اند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص تاريخ امروز ميلادي يا تاريخ شمسي به ميلادي كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.