چرا بايد رزومه را براي هر فرصت شغلي ويرايش كرد؟ (بخش اول)

۲۴ بازديد

يك رزومه ويرايش شده مي تواند به معني فاصله رسيدن شما به يك مصاحبه كاري يا تماس نگرفتن شركت ها باشد؛ در اين مقاله مي خواهيم به شما بگوييم كه چرا بايد رزومه مان را براي هر موقعيت كاري ويرايش و سفارشي سازي كنيم. تصور اشتباه اكثر افراد اين است كه بعد از هر تغيير شغل، يا اگر دوره آموزشي جديدي را گذرانده و گواهينامه جديدي دريافت كرديم، بايد آن را در رزومه كاري بياوريم؛ در صورتي كه اين روش هيچ كاربرد و فايده اي براي شما نخواهد داشت! اين نكات را هر كسي مي داند و حتي يك نيروي كار ساده و سطح پايين نيز مي داند كه بايد هر سال يك دوبار رزومه اش را پيدا كند و آن را ويرايش كند. 
اما در بازار كار پر هياهو و مدرن امروز، اين روش ها ديگر كارساز نخواهد بود و خيلي از روش هاي كاريابي حرفه اي فاصله دارد. در واقع شما بايد براي هر موقعيت شغلي و هر شركتي كه مي خواهيد رزومه ارسال كنيد، حتماً بايد يك رزومه مخصوص و سفارشي سازي شده آماده كنيد. دلايل بسيار زيادي براي اينكار وجود دارد و ما آن ها را در اين صفحه بررسي خواهيم كرد؛ اما زمان يا حوصله مطالعه مقاله را نداريد، همين يك نكته براي شما كفايت مي كند كه 36% از كارفرمايان رزومه هايي را كه حس كنند حالت عمومي دارد و مختص آن شغل خاص نوشته نشده اند را خيلي راحت كنار خواهند گذاشت.
با تلاش مضاعف خود، كارفرما را تحت تأثير قرار دهيد.
مديران منابع انساني و مسئولين گزينش شركت ها و سازمان ها به دنبال جذب مناسب ترين گزينه براي هر رديف شغلي خالي موجود در سازمان و شركت خود هستند. البته دقت داشته باشيد كه مناسب ترين گزينه، لزوماً افراد متخصص تر و با تجربه تر و توانمند تر نيستند! گاهي اوقات دليل رد شدن رزومه شما مي تواند توانايي بيش از حد شما يا Over-Qualified شدن شما باشد. پس گاهي لازم است براي يك فرصت شغلي رزومه خود را تنزل دهيد و اطلاعاتي را متناسب با آن فرصت شغلي كه پايين تر از توانايي هايتان است را انتخاب كنيد. البته اشتياق به آگهي استخدام  و استخدام شدن در آن شركت و به دست آوردن آن شغل يك فاكتور مهم از نظر مديران هر شركتي است. پس حتماً شوق و انگيزه خودتان را براي رسيدن به آن شغل مورد نظر را نشان دهيد.
ساخت رزومه سفارشي و ويرايش شده يك راه عالي براي نشان دادن شوق و علاقه تان براي پيوستن به آن شركت به خصوص و آن شغل خاص است. رزومه تان را با اطلاعات و منابعي پر كنيد كه نشان دهد اين رزومه صرفاً براي چشمان آن ها ساخته شده است و آن ها با خيال راحت شما را به مرحله بعدي استخدام و گزينش هدايت كنند. آيا فكر مي كنيد اين كار زمان هدر دادن است؟ بهتر است بدانيد كه براي هر فرصت شغلي، حداقل 250 رزومه براي شركت ها ارسال مي شود و به چشم آمدن و ديده شدن و متفاوت بودن يك امر حياتي در موفقيت رزومه است.علاوه بر اينها بايد در نظر داشته باشيد كه رزومه شما از طريق سيستم هاي ATS فيلتر و انتخاب مي شود. بهتر است بدانيد كه 66 درصد شركت ها و سازمان هاي بزرگ و همين طور يك سوم شركت هاي كوچك از اين سيستم ها استفاده مي كنند.
از پايين خزيدن رزومه كاري خود جلوگيري كنيد.
رزومه شما دايماً نياز به ويرايش و تغييرات دارد. ارسال آن بدون هيچ گونه تغيير و ويرايش براي تعداد زيادي از فرصت هاي شغلي موجود مي تواند خيال شما را راحت كند كه تقريباً به همه كارفرمايان اطلاعاتي منسوخ و تاريخ گذشته تحويل داده ايد! اما اينكه رزومه تان به طور مستمر ويرايش شود و تغيير كند، اين مزيت را دارد كه هفتگي چند بار مي توانيد اين رزومه جديدتان را براي شركت ها بفرستيد.
بررسي و بازخواني مداوم نمونه رزومه كاري
قبل از هر چيزي، بايد بگوييم كه شما با كمي تأمل و خيلي سريع خواهيد فهميد كه اطلاعات و آيتم هاي زياد ديگري براي نوشتن در رزومه داريد، كه تا به حال به آن ها فكر نمي كرديد.هر كلاس جديدي كه رفته ايد، هر گواهينامه و لايسنس معتبري كه دريافت كرده ايد، شغل هاي داوطلبانه اي كه داشته ايد و پروژه هايي كه به صورت آزاد كاري يا همان فريلسنري به عهده گرفته ايد و هر مطلب و مهارتي كه خودتان به صورت تجربي و خودخوان كسب كرده ايد مي تواند فرصتي براي افزايش منابع و اطلاعات مرتبط با شغل جديد و شركت مورد نظرتان، در رزومه باشد.
اگر واقعاً مي خواهيد به شغل مطلوبتان برسيد و از دام بيكاري رها شويد، بايد تمام تمركزتان بر روي تقويت خود و رزومه تان باشد؛ پس اگر خودتان مطلب و مهارت جديد ياد گرفتيد يا در طي دوره اي تخصص آن را فراگرفتيد، حتماً بلافاصله و قبل از اينكه فراموش كنيد، اين داشته هاي جديدتان را به نمونه رزومه خود اضافه نماييد.
براي كسب اطلاعات در خصوص دانستن تاريخ امروز به شمسي يا داشتن يك تقويم آنلاين كافيست وارد سايت يار شويد. 

نحوه نگارش رزومه زبان انگلیسی (آخرین استانداردها +دانلود 20 نمونه)

نوشتن رزومه ممکن است کار دلهره آوری باشد. اگر شما قصد نوشتن رزومه دارید ما میتوانیم در اینجا طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه در موسسات کاری و دانشگاهی، شما را راهنمایی کنیم.

رزومه در حقیقت تاریخچه ی کاری شما یا خلاصه ای از مهارت هایتان نیست. به رزومه تان به این صورت نگاه کنید: این یک آگهی یا تبلیغ است و شما محصول آن هستید. هدف شما این است که مسئول استخدام را متقاعد کنید که چیزی که شما میفروشید را بخرد؛ که باعث میشود شما به یک مصاحبه دست پیدا کنید. برای دستیابی به این هدف باید آن را به عنوان ابزار بازاریابی نگاه کنید. بدون این شما هیچ قدرتی ندارید.

به این فکر کنید که هر کسی تبلیغ خودش را دارد، چرا کسی باید محصول شما را بخرد؟ مسئول استخدام وظیفه ی سختی دارد که از بین تبلیغات، بهترین و مناسب ترین آن را برای شرکتش انتخاب کند. مطالعات نشان میدهد از هر ۱۰ رزومه، ۸ تای آن با یک نگاه سریع ۱۰ ثانیه ای دور انداخته میشود. پس این خیلی مهم است که بتوانید مهارت های منطبق بر کارمورد نظرتان را به خوبی به تصویر بکشید. برای کمک به انجام اینکار ما مراحل ساده ای برایتان آورده ایم که میتوانید آن را دنبال کنید تا یک رزومه بنویسید. به مراحل زیر دقت کنید:

ادامه مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.