وظيفه هاي يك بازارياب به صورت حضوري چه مي باشد؟

۲۶ بازديد

وظايف بازارياب حضوري چيست؟

 

يافتن مشتري هاي احتمالي

تحقيقات انجام شده نشان ميدهد كه وقتي از بازارياب هاي حضوري مي پرسند بزرگترين دغدغه آنها چيست ؟ پاسخ 42 % آنها پيدا كردن مشتري هاي احتمالي است. اگر كسي براي صحبت كردن وجود نداشته باشد ، ديگر مهارت هاي شما در نرم افزار فروش اهميتي ندارد زيرا هيچ شخصي وجود ندارد كه بتوانيد توانايي هاي خود را بروز دهيد.

مديريت مشتري ها

شما مشتري هاي خود را چگونه پيگيري مي كنيد؟ در هر زماني ، قيف فروش در بازاريابي (sales funnel) شما مي تواند از صدها مشتري احتمالي به هزاران مشتري تبديل شود. قيف فروش كه اصطلاحا به آن قيف درامد يا قيف بازاريابي هم مي گويند پروسه اي است كه در آن مشتري هاي احتمالي را به خريدار هاي واقعي تبديل مي كنيم. به بياني ساده تر قيف فروش به ما ياد ميدهد براي اينكه مشتري احتمالي به خريدار تبديل بشود يك پروسه و فرايند را بايد طي كند كه به قيف فروش تشبيه داده شده است .

وقتي برخي افراد مي گويند: « ماه بعد با من تماس بگيريد» يا چيزهايي از اين قبيل كه نشان مي دهد آنها در حال حاضر تمايلي به خريد كردن از شما ندارند ، شما اطلاعات آنها را چگونه جمع آوري مي كنيد؟ براي اينكه فراموش نكنيد ماه بعد مجددا به آنها زنگ بزنيد چه كار مي كنيد؟

يك اصطلاحي است كه مي گويد : «همه مشتري هاي راغب شبيه هم نيستند » و اين كلا درست است. باتوجه به اينكه مشتري هاي راغب انواع مختلفي دارند ، شما به عنوان يك فروشنده يا بازارياب حتما بايد بدانيد كه اين مشتري هاي احتمالي را چگونه مديريت كنيد ، در اين صورت شما زمان خود را به درستي و براي افراد درستي صرف مي كنيد درنتيجه آمار فروش و معاملات شما افزايش خواهد يافت.

فرايند و روش مديريت مشتري هاي راغب (lead) چيزي است كه موجب موفقيت تيم فروش مي شود. در واقع ميتوان اينطور بيان كرد كه هدف تيم مديريت اين است كه جزئيات كارامد هر مشتري بالقوه را به سرعت پيدا كنند و سپس بتوانند از اين اطلاعات براي افزايش فروش خود استفاده كنند. شما مي توانيد تمام اين كارها را در اپ رخش انجام دهيد!

گزارش فروش

بازارياب ها درگير كارهاي بسياري هستند كه اكثر آنها نيز مهم هستند. چگونه متوجه مي شويد در كاري كه انجام ميدهيد به اندازه كافي موثر هستيد يا خير؟ اصلي ترين معيارهاي شما براي پيگيري مشتريان چيست؟ در اينجا چند تا از مهم ترين معيارهايي كه بايد آنها را در ليست كارهاي خود داشته باشيد وجود دارد:

– هماهنگ بودن عملكرد تيم با قيف فروش شما

– عملكرد تيم و بهترين زمان پيگيري مشتري هاي راغب

– تعداد تلاش هايي كه براي جذب مشتري ، كسب درامد و فروش انجام مي شود

براي داشتن يك تقويم آنلاين يا تاريخ امروز در ايران و ... كافيست به سامانه يار وارد شويد و نگراني از بابت زمان و مكان نداشته باشيد. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.